Stichting Robin steunen als school

Onze scholen zijn de spil in ons verhaal.
Kinderen, ouders, overheid én alle partners komen er samen.

Schoolkosten zijn een hinderpaal voor veel kinderen.

In België groeit 1 op 5  kinderen op in een gezin in armoede, en dit aantal blijft jaar na jaar toenemen. Naar school gaan is helemaal niet goedkoop! De kosten voor verplichte leermiddelen vormen voor veel ouders in armoede een grote hinder in het maken van een goede studiekeuze voor hun kind, waarbij de studierichting altijd per definitie liefst zo goedkoop mogelijk moet zijn.

Eenmaal ingeschreven kunnen kinderen met een onbetaalde schoolfactuur vaak niet vanaf de start van het schooljaar met alle nodige materialen en middelen de lessen volgen. Verder stapelen de kosten zich doorheen het jaar vaak gewoon verder op. Hierdoor bouwen kinderen in armoede vaak een hopeloze leerachterstand op, en haken ze uiteindelijk vaak gedemotiveerd en gestigmatiseerd af in ons onderwijssysteem.

Het enige idee dat bij hen overblijft is: “het is normaal dat mij dit overkomt, wij zijn arm”.

Onze Robin-scholen

Ontdek alle scholen die aangesloten zijn bij Stichting Robin op deze kaart van België! Staat jouw school op de kaart? Dan kan je ROBIN-passen ophalen!

Ik ben helemaal overtuigd en wil als
school meewerken aan Robin