De ROBIN-pas

Stichting Robin brengt scholen, ouders van alle leerlingen en toeleveranciers van goederen & diensten aan scholen, bij elkaar, om samen om zo een structurele oplossing te bieden aan die circa 20% van de Belgische kinderen, die ook op school door armoede klein worden gehouden.

Samen introduceren we

de Robin-pas

… en zorgen we dat elk kind op school krijgt wat het nodig heeft!

WAT IS EEN ROBIN-PAS

Stichting Robin garandeert dat elk kind met een Robin-pas bij het begin van het schooljaar z'n schoolmaterialen heeft. De stichting helpt hen om de factuur hiervan betaalbaar te maken.

VOOR WIE IS DE ROBIN-PAS

De Robin-pas is voor kinderen in armoede die ingeschreven zijn in een Vlaamse middelbare (Robin-) school. (Later breiden we uit naar lager onderwijs én naar heel ons land. We bouwen stap voor stap op.

HOE WERKT DE ROBIN-pas

Voor kinderen met een Robin-pas organiseert Stichting Robin afbetalingsplannen en biedt ze kortingen om schoolkosten betaalbaar te maken voor kinderen in de armoede-risicogroep.

Tot 20.000 Robinpassen dit jaar. In de toekomst Een pas voor elk kind in armoede.

In deze fase kunnen we met een Robin-pas al tot 20.000 kinderen in armoede helpen, in zo'n 200 Vlaamse scholen. We evalueren het syteem van de Robin-pas voortdurend. We sturen eventueel bij om er zo voor te zorgen dat elk kind uit ons onderwijs kan halen wat erin zit. Kinderarmoede en onbetaalde schoolfacturen zijn dan een hindernis uit het verleden.

ondernemers met een hart

Met Stichting Robin creëren we een inclusief systeem waarbij uiteindelijk iedereen die ‘levert’ aan scholen, meewerkt aan de oplossing.

Wouter Cauwenbergh
Mede-oprichter Stichting Robin

Doe ook mee!

ALS SCHOOL

We willen zoveel mogelijk Belgische scholen mee aan boord. Ontdek hoe ook jouw school een Robin-school wordt.

ALS PARTNER

We willen iedereen die ook maar iets aan een school levert mee aan boord. Ontdek hier wat jouw rol als partner of leverancier kan zijn.

ALS OUDER

We willen alle ouders in ons land mee aan boord. Elke ouder kent wel een Robin. Ontdek hier hoe jij ook kan meedoen.

ALS MEDEMENS

We willen de 11 miljoen mensen in ons land mee aan boord. Steun stichting Robin met een éénmalig of een maandelijks bedrag.

Onze ROBIN-partners steken reeds ver de nek uit