Vraag je Robinpas in de school van je kind

• Robin-passen zijn enkel beschikbaar via deelnemende Robin-scholen (en dus niet rechtstreeks bij Stichting Robin).
  • Bekijk de deelnemende Robin-scholen op onderstaande kaart.
  • Momenteel kunnen enkel Nederlandstalige middelbare scholen Robinschool zijn.
  • ELK kind in een Robin-school zal een bericht krijgen ivm de Robin-pas.
  • Neem rechtstreeks contact met de school indien jouw kind tegen 20 juni nog geen bericht kreeg
  • Let op: er zijn een aantal eenvoudige voorwaarden om een Robinpas te krijgen. Een Robin-school kan je exact vertellen dewelke dit zijn.
  • Stichting Robin is een jong onafhankelijk initiatief. Onze ambitie is op termijn elk kind in financiële moeilijkheden te kunnen helpen. Daar zijn we nog niet, maar we groeien elk jaar.

Deze ROBIN-partners steken reeds ver de nek uit

KORTINGEN

We danken deze partners die elk jaar veel geld betalen om aan kinderen in armoede via de Robin-pas stevige kortingen te kunnen geven voor de aankoop van hun verplichte leermiddelen. Hoewel schoolboeken vaak slechts 10% van de totale schoolkosten vertegenwoordigen, dragen deze partners momenteel het volle gewicht. Stichting Robin nodigt leveranciers/producenten van computers, internet, transport, materialen voor technische opleidingen, schoolmaaltijden, bestemmingen voor schooluitstappen, etc… om zich hier aan te melden om mee te doen. Zo kunnen we meer kinderen helpen, voor een groter bedrag en in een veel bredere lijst van opleidingen en scholen.

RENTELOZE SPREIDING VAN BETALING

Onze middelbare scholen sluiten vaak een overeenkomst voor langere termijn met een ‘educatief distributeur’ waarbij leerlingen dan hun verplichte leermiddelen kunnen bestellen. Deze drie mooie leveranciers doen naast de scherpe prijzen en goede service een heel erg stevige duit in het zakje door ervoor te zorgen dat alle gebruikers van de Robin-pas indien nodig een RENTELOZE SPREIDING van betaling kunnen krijgen bij het bestellen van de verplichte leermiddelen. Alles om ervoor te zorgen dat ook deze kinderen op 1 september met een gevulde boekentas naar school kunnen. Het gaat hier om een enorm bedrag om deze schoolkost voor mensen in moeilijke financiële situaties meer haalbaar te maken. Bedankt partners voor jullie warme bijdrage aan onze samenleving! We hopen dat jullie voorbeeld inspiratie biedt aan leveranciers die nog niet meedoen.

GRATIS DIENSTEN

De uitwerking en het bouwen van de achterliggende werking van Stichting Robin vergt veel van veel mensen. Hoe gemotiveerd we ook zijn, we hebben steeds nood aan professionele diensten waarvoor wij alvast niet gestudeerd hebben. Websites, digitale tools, marketing, sociale media, partnerships, financieel, juridisch, fiscaal, communiceren met de overheden, échte ervaring in het werken met mensen in kwetsbare situaties, … we roeien met de riemen die we hebben, maar we hebben nood aan bedrijven die ons gratis of aan heel sterk gereduceerd tarief geregeld tijd van hun professionals aanbieden. Momenteel kunnen we hiervoor al rekenen op deze prachtige partners. Meld je aan bij “Hart voor Robin” indien ook jouw bedrijf ervoor openstaat ons wat tijd van je medewrekers aan te bieden. (PS: tip – mocht je als bedrijf ooit zelf op zoek zijn naar een goede partner, scroll dan eens door deze lijst. Niets zo fijn om professioneel samen te werken met anderen waarvan je weet dat ze ook actief willen meebouwen aan ons samenleving. Ze versterken we elkaar en creëren we een netwerk dat nóg anderen kan inspireren)

ACTIEVE AMBASSADEURS & DONATEURS

Bij Stichting Robin geloven we in DOEN. Niet in aan de hele wereld vertellen wat we ZOUDEN WILLEN doen. We geloven dat de mensen de resultaten dan wel zullen zien en het dan wel zullen doorvertellen als het hen bevalt. We hebben dus voortdurend nood aan mensen en bedrijven die ons willen steunen door binnen hun eigen netwerk de droom en het verhaal van Stichting Robin mee uit te dragen, en anderen die ook financieel steunen om in ons mooie onderwijs, steeds meer kinderen in armoede op een impactvolle manier te kunnen helpen. We danken alvast deze ambassadeurs en donateurs en nodigen iedereen hier uit om hun voorbeeld te volgen.